معجزه درمان لحظه ای واریس با اسکلروتراپی

 اگر شما هم چند ورید واریسی روی سطح پاهایتان دارید، احتمالاً با این نشانه‌ها آشنا هستید: خارش، حساسیت پوستی، درد، تورم و شاید پاهای بی‌قرار و گرفتگی‌ شبانۀ ماهیچه‌های پا در رختخواب. شما ممکن است بسته به درجۀ پیشرفت بیماری، تغییر رنگ پوست (افزایش رنگدانه‌ها)، ضخیم‌شدن پوست پایین پا یا مچ پا (لیپودرماتواسکلروزیس و از بین رفتن سد محافظتی پوست بویژه در اطراف مچ پا (زخم‌های وریدی) را نیز تجربه کنید. یکی از مشکلاتی که بیماران درگیر آن هستند، مشکل زیبایی است که با وجود رگ های واریس پاهای خود را زیبا احساس نمیکنند، در نتیجه به دنبال معجزه درمان واریس آن هم در کوتاه ترین زمان ممکن هستند. در ادامه با هم به بررسی این موضوع می پردازیم که آیا معجزه ای برای درمان واریس پا وجود دارد؟

آیا ادعای درمان‌های معجزه‌آسا درست هستند؟

تعداد بسیاری از درمان‌های معجزه‌آسا و تبلیغات جعلی از پمادها و مرهم‌ها تا مکمل‌های ویتامینی وجود دارند که مدعی برطرف کردن وریدهای واریسی هستند. برخی از آن‌ها ممکن است باعث تسکین کوتاه‌مدت علائم (مانند کاهش تورم) شوند اما نمی‌توانند مشکل را برطرف کنند. حقیقت این است که وریدهای واریسی به خودی خود، بهبود نمی‌یابند. برای بازگشت جریان خون طبیعی به این وریدها، مداخلات پزشکی لازم است، و بهترین کار برای درمان مراجعه به دکتر واریس در غرب تهران است.

درمان های جدید واریس پا

درمان‌های پزشکی برای ورید‌های واریسی چیست؟

اکنون بهترین زمان برای درمان وریدهای واریسی شماست. درمان‌های موجود از همیشه بهتر هستند و اکثر آن‌ها نیازی به بستری ندارند. درمان‌های تهاجمی و دردناک واریس به گذشته پیوسته‌اند. روش های جدید شامل بستن ورید دچار بیماری است تا مسیر خون به سمت وریدهای دیگر هدایت شود و رگ کاملاً بهبود یابد. در یکی از این روش‌ها از چسپ پزشکی برای بستن دائمی ورید واریسی استفاده می‌شود. پس از آن، ورید سفت می‌شود، بهبود می‌یابد و سپس توسط بدن جذب می‌شود. بیماران دچار از کارافتادگی نمی‌شوند و حتی راه رفتن پس از این روش، تشویق می‌شود.

یکی دیگر از روش‌ها، استفاده از محلول‌های صلب‌کنندهاست که با راهنمایی فراصوت به درون رگ بیمار تزریق می‌شوند و پس از تخریب دیوارۀ رگ، همانند چسپ پزشکی باعث بسته‌شدن رگ می‌شوند. مسیر خون به رگ‌های نزدیک منتقل می‌شود و ورید بیمار، حل‌شده و پس از جذب تدریجی توسط بدن، ناپدید می‌شود. یکی دیگر از روش‌ها، سوزاندن لیزری درون‌وریدی (EVLA) است. در این روش نیز، با راهنمایی فراصوت، یک رشتۀ لیزری درون رگ بیمار قرار می‌گیرد و سپس لیزر فعال می‌شود و باعث ایجاد واکنش در دیوارۀ رگ می‌شود که منجر به تخریب و بسته‎شدن آن می‌شود. مجدداً مسیر خون به سایر رگ‌ها منقل می‌شود و ورید بیمار بهبود می‌یابد و جذب می‌شود.

متخصص عروق شما بر اساس وخامت، عمق، اندازۀ رگ و سایر موارد، بهترین روش درمان را برای شما انتخاب می‌کند.

معجزه اسکلروتراپی در درمان لحظه ای واریس

نکات مهم درباره ی درمان واریس

عوامل خطر در روند درمان واریس

موارد زیر ممکن است باعث افزایش خطر ایجاد وریدهای واریسی شوند:

دکتر عبدالوهاب برادران متخصص قلب و عروق در تهران

منبع:

mayoclinic

veinhealth

نویسنده:

دکتر عبدالوهاب برادران

دکتر عبدالوهاب برادران، متخصص قلب و عروق ، فلوشیپ اینترونشنال کاردیولوژی ( اقدامات مداخله ای قلب ، آنژیوگرافی ، آنژیوپلاستی ) و متخصص درمان واریس با سوابق درخشان تحصیلی و حرفه ای از قبیل رتبه های برتر، دانشجوی نمونه، عضویت در هیات علمی دانشگاه تهران، فلوشیپ آنژیوپلاستی و مدیریت بنیاد قلب سالم، خدمات ارزشمندی در زمینه های مختلف پزشکی مانند اکوقلب، آنژیوگرافی، آنژیوپلاستی و درمان واریس ارائه می نماید.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید

مقالات مشابه