آنژیوپلاستی چیست؟

اگر عروق تغذیه کننده قلب به هر علتی بسته یا تنگ شود، و فرد دچار تصلب شرایین شود، برای درمان و ترمیم از روشی به نام آنژیوپلاستی استفاده می‌کنیم. Angioplasty از راه پوست، جهت باز نمودن سرخرگ‌های قلب انجام میشود. رگ‌ سازی شامل جاگذاری و بالا رفتن موقتی بالن کوچک در عروق مسدود و یا کارگذاری استنت (فنر قلبی) است، که علائم شریان‌ مسدود شده، از قبیل درد قفسه سینه و تنگی نفس را بهبود می‌بخشد. آنژیوپلاستی طی حملات قلبی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد تا شریان مسدود شده را سریعا باز نماید و از میزان آسیب به قلب بکاهد.

تعریف آنژیوپلاستی

به کمک تکنیک‌ها و شیوه‌های متداول پرتونگاری می‌توان از طریق روش کم خطرتر از عمل قلب، جریان خون را دوباره در سرخرگ‌ کرونری برقرار نمود. این راه درمان را ترمیم سرخرگ‌ کرونری با کمک آنژیوپلاستی گویند. ناحیه و اندازه گرفتگی رگ‌ها توسط تصویر برداری از رگ‌های قلب با ماده تزریقی رنگی (آنژیوگرافی) مشخص می‌شود. چنانچه تنگی رگ بیش از 70 درصد باشد با تنگی شدید مواجهیم که به مداخله درمانی نیاز دارد. با آنژیوپلاستی، سرخرگ‌ها که مسیر جریان خون به عضلات قلب هستند باز می‌شوند.

همچنین اگر شما عزیزان مایل به دریافت اطلاعات در زمینه گرفتگی قلب و علائم آن هستید، می‌توانید مقاله علائم گرفتگی قلب چیست و بهترین پزشک قلب و عروق در تهران را مطالعه بفرمایید.

نحوه عملکرد بالن قلب چگونه است؟

همچنین اگر شما عزیزان مایل به دریافت اطلاعات در زمینه آریتمی قلبی و علائم آن هستید، می‌توانید مقاله آریتمی قلبی چیست را مطالعه بفرمایید.

آنژیوپلاستی عروق

مزایای بالن زدن یا آنژیوپلاستی

در آماده شدن برای آنژیوپلاستی باید چه نکاتی را رعایت کنیم؟

مزایای آنژیوپلاستی

توصیه‌های لازم بعد از عمل آنژیوپلاستی

عمل آنژیوپلاستی

علائم خطر بعد از آنژیوپلاستی

اگر این علائم را داشتید، در اولین فرصت به پزشک خود خبر بدهید:

آیا نتیجه آنژیوپلاستی، دائمی‌ است؟

آنژیوپلاستی از حمله قلبی و سکته‌ مغزی برای طولانی مدت جلوگیری می‌نماید. با این حال، بعضی اشخاص با بازگشت تنگی‌ شریانی مواجه می‌شوند که در آن شرایط انجام مجدد آنژیوپلاستی نیاز است. اگر آنژیوپلاستی با تغییراتی مثبت در سبک زندگی همراه شود احتمال بازگشت تنگی کم می‌شود.

با انجام آزمایشات تصویربرداری در ویزیت‌های بعد از عمل می‌توان به خوبی میزان جریان خون در شریان‌ها را رویت کرد. جریان خون عادی و کافی نشانگر نتیجه موفق فرایند است. در صورت نیاز و تجویز پزشک قلب، شاید انجام دوباره آنژیوپلاستی نیاز شود.

استنت قلب چند سال کار میکند؟

جنس استنت به گونه ایست که اگر بیمار داروهایش را منظم استفاده کند و توصیه‌های پزشک خود را رعایت کند، مادام العمر در بدن باقی می ماند. به عبارت دیگر نیازی به تعویض استنت یا جایگزینی آن بعد از بازه زمانی خاصی نمی‌باشد. البته در صورتی که فرد دچار گرفتگی مجدد عروق داخل استنت نشود. در این حالت نیاز است تا گرفتگی مجددا رفع شود.

بالن یا استند در رگ

بهترین مرکز برای آنژیوپلاستی یا بالن زدن

همانطور که می دانید قلب عضو بسیار مهمی در بدن انسان است. مراقبت از آن نیز وظیفه هر فردی می‌باشد. بهترین مرکز برای آنژیوگرافی با داشتن تجهیزات و امکانات به‌روز و متخصصان و پزشکان مجرب در زمینه درمان انواع بیماری قلبی و نیز ارائه خدمات مرتبط به درمان بیماری ها، اختلالات و مشکلات قلبی کمک می‌نماید. بهترین کلینیک قلب و عروق با دارا بودن پیشرفته ترین و کاملترین خدمات و تست‌های تشخیصی و درمانی، رضایت و بهبودی تمام بیماران خود را جلب می‌نماید. برای اطلاع از هزینه آنژیوگرافی میتوانید با مطب دکتر برادران تماس بگیرید.

خدمات درمانی

بهترین مرکز قلب تهران با ارائه خدمات تشخیصی و با دارا بودن انواع تست درمانی موثر، مشکلات قلبی را بهبود می‌دهد. خدماتی از جمله: تست نوار قلب، تست ورزش، اکوکاردیوگرام، اکوکاردیوگرافی ورزشی، نظارت بر فشار خون سرپایی، دستگاه ثبت حمله و ثبت سرپایی امواج قلبی و…

دسترسی آسان

یکی از مزایای بهترین کلینیک قلب نسبت به سایر کلینیک‌ها، دسترسی راحت به آن است.

مشاوره پزشکی

مرکز آنژیوپلاستی خوب با داشتن مشاورین مجرب، متقاضیان را برای درمان کمک می‌کنند. مشاوره پیش از درمان و مراجعه کردن به پزشک انجام می‌گردد.

تست نوار قلب

از تست هایی که در بهترین مرکز بالن زدن انجام می‌شود، تست نوار قلب است که به پزشک متخصص برای تشخیص ناهنجاری قلبی بیمار کمک می‌کند.

جهت دریافت وقت ویزیت از دکتر عبدالوهاب برادران متخصص قلب و عروق در تهران می‌توانید با شماره زیر تماس حاصل نمایید:

۰۹۳۹-۹۶۰-۵۵۱۴

نوبت دهی آنلاین