چه کسانی باید برای واریس زالو درمانی کنند؟

دلیل به وجود آمدن واریس این است که، شریان ها (سرخرگ) وظیفه دارند خونه اکسیژن دار را از قلب به سایر بخش های بدن برسانند. از طرف دیگر، وریدها (سیاهرگ) خون بدون اکسیژن را برای تصفیه به قلب انتقال می دهند؛ این حرکت خلاف جاذبه بوده و به مرور زمان فشار زیادی به وریدها وارد می شود، به خصوص به دلیل سن و عواملی مانند بارداری. در نهایت این امر به واریس منجر شده و در صورت عدم درمان می تواند عوارضی مانند: لخته شدن خون را به همراه داشته باشد. در این مقاله سعی ما براین است که درمان واریس با زالو را مورد بحث و برسی قرار بدهیم با ما همراه باشید.

درمان واریس با زالو

سال هاست که از زالو در درمان واریس در جوانی یا حتی میانسالی استفاده می شود. اعتقاد بر این است که وقتی زالو به بدن می چسبد، ابتدا پوست را گاز می گیرد اما دردی ایجاد نمی کند چون نیش زالودارای بی حس کنند است. زالو بین 20 تا 40 دقیقه خود را به پوست می‌چسباند. گفته می شود که بزاق زالو خواص رقیق کنندگی خون را دارد که به جلوگیری از لخته شدن خون کمک کرده و در عین حال لخته های خون را رقیق می کند. در نهایت استفاده از زالو به جریان یافتن بهتر خون و مواد مغذی در سراسر بدن کمک خواهد کرد.

واریس با زالو درمان می شود

چه کسانی باید از زالو برای درمان واریس استفاده کنند؟

واریس ها باید درمان بشوند زیرا، واریس می تواند به مشکلات دیگری مانند: زخم و خونریزی منجر شود. بیمار می تواند از روش های غیرجراحی برای درمان آن استفاده کرد. استفاده از زالو به عنوان یک روش درمانی طبیعی برای رگ های واریسی کاملاً تأیید و پذیرفته شده است.

کسانی که از جراحی و درمان با لیزر می ترسند، می توانند از درمان با زالو استفاده کنند.

با مکیدن خون توسط زالوها، فشار خون جمع شده در قسمت پایینی پاها کاهش می یابد. ممکن است خونریزی چند ساعت پس از جدا شدن زالو از بدن ادامه یابد اما جدی نیست.

یکی روش عالی درمان خانگی واریس در خانه استفاده از زالو است. نکته حائز اهمیت این است که زالوها را بایستی بعد از مدت زمان مورد نیاز بردارید. در این مرحله، زالو به دلیل خونی که مصرف کرده اندازه بزرگ تری نیز خواهد داشت. معمولاً زالوها را به قسمت اصلی مشکل دار می چسبانند تا فشار را به طور ایمن و سریع تسکین دهند.

این روش برای درمان واریس پا شدید به کار می رود و کاملاً بی خطر است. پس از انجام زالو درمانی، رگ های پاها به حالت عادی درآمده و می توانند وظیفه انتقال خون بدون اکسیژن را به راحتی انجام دهند. این روش درمانی هیچگونه عارضه یا عوارض جانبی ندارد.

زالو درمانی یک درمان طبیعی واریس است که حتماً باید آن را امتحان کرد، زیرا مشکل را قبل از بروز آن حل می کند. این روش درمانی موفقیت آمیز بوده و توسط بسیاری از مؤسسات مورد استفاده قرار می گیرد. اینکه زالوها بدون هیچ گونه برش جراحی می توانند به بدن راه پیدا کنند، قطعاً یکی از مهم ترین مزیت های این روش است؛ زیرا بسیاری از افراد از جراحی اجتناب می کنند مگر اینکه کاملاً ضروری باشد.

اما توصیه ی ما به شما این است تاجایی که می توانید به دکتر واریس در غرب تهران مراجعه کنید و تحت نظر پزشک درمان شوید.

زالو و رگ های واریس

غذاهایی که برای واریس خوب نیست

غذاهایی که باید اجتناب کرد:

غذا های مفید برا واریس

غذاهای مفید برای واریس شامل:

نویسنده:

دکتر عبدالوهاب برادران

دکتر عبدالوهاب برادران، متخصص قلب و عروق ، فلوشیپ اینترونشنال کاردیولوژی ( اقدامات مداخله ای قلب ، آنژیوگرافی ، آنژیوپلاستی ) و متخصص درمان واریس با سوابق درخشان تحصیلی و حرفه ای از قبیل رتبه های برتر، دانشجوی نمونه، عضویت در هیات علمی دانشگاه تهران، فلوشیپ آنژیوپلاستی و مدیریت بنیاد قلب سالم، خدمات ارزشمندی در زمینه های مختلف پزشکی مانند اکوقلب، آنژیوگرافی، آنژیوپلاستی و درمان واریس ارائه می نماید.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید

مقالات مشابه